Noi suntem “vizitatorii”


Am vizitat de curand un oras aflat cu mult mai in vest decat Aradul. Am incercat sa realizez ce au in plus cetatenii de acolo fata de cetatenii Bucurestiului. Am ajuns la concluzia ca e vorba de cateva sute de ani de civilizatie. Si mi-am adus aminte de filmul Vizitatorii, o comedie altfel destul de usurica, ce prezinta comportamentul unor calatori in timp sositi din evul mediu direct in societatea tehnologizata. Aveti aici cateva scene.

Daca vom corela comportamentul nostru urban cu statisticile care spun ca suntem pe ultimele locuri din lume la consumul de sapun se poate trage concluzia ca noi suntem “vizitatori” in Europa anului 2010.

1 Comment

  1. remusdragos said,

    14/04/2010 at 10:00 PM

    E bine sa avem modele aproape. Daca vecinii nostrii ar fii fost Burkina Faso si Nigeria nu cred ca ne-am fii ofticat si nici gandit sa implementam aici ce vedem, ci doar emigrat.

    Intradevar, un trai similar am obtine undeva intre 30-50 de ani, dar complexul format din cultura si identitate (fie ea si natioanala dar ma refer la apartenenta) se formeaza in sute de ani – acuma depinde daca in urmatorii ani nu se intampla rasturnari spectaculoase de situatie(dar o astfel de situatie nu ar aduce beneficii reale).

    In opinia mea beneficiul real si enorm pe care il avem si-l putem specula este acela de a lua partile pozitive ale vestului si a incerca ceva nou, un model mai bun poate, caci putem umbla inca la temelie – la ei este mai dificil in acest moment. Dar daca ne uitam la ce bine am speculat momentul cu agricultura..


Leave a Reply

