Eyjafjallajokull si romanii


Eyjafjallajokull este numele real al celui poreclit “vulcanul din Islanda” , nume pe care nici macar Andreea Esca nu s-a riscat  sa-l pronunte la stiri. O sa-l alint Eyja.

Poate ar fi fost mai nimerit in aceste zile un titlu “Sobieski si romanii” avand in vedere tragedia aviatica ce a afectat Polonia. Povestea cu Sobieski pe care am invatat-o cu totii la scoala era de fapt singura noastra informatie despre relatiile romano-polone din trecut. Am fost educati, si inca se mai practica acest lucru, ca o gasca de moldoveni sunt mai ai dracului  decat o armata de polonezi. N-avea nimeni rabdarea necesara sa inteleaga si altceva dintr-o poveste ca cea din manualele scolare si nu am ramas decat cu perlele anuale extrase de prin diverse examene la care sunt supusi copiii in functie de toanele ministrului aflat temporar la invatamant. Pentru ca saptamana asta Polonia a fost capul de afis al tuturor stirilor, pana sa apara la rampa Eyja pe firmament, am aflat si noi ca relatiile Romaniei cu Polonia au fost  punctate si de scene mult mai serioase in care se poate vorbi de solidaritate si uneori chiar despre onoare.

Revenind la prietenul Eyja acesta ne-a amintit noua romanilor cat de mult lipsim noi din peisajul European. Daca nu se apuca Boc sa scurme cenusa si sa inchida spatiul aerian si la noi nici nu s-ar fi observat ca mai sunt oameni care circula spre si dinspre Bucuresti. Acum am aflat ca ca din Bucuresti pleaca zilnic 4 (patru) trenuri internationale dintre care unul la Istanbul iar altul e trenul Sofia-Moscova.

Ni s-a amintit ca infrastructura noastra de transport este inexistenta. Autostrazi n-avem si nici nu sunt semne ca vom avea curand. Va intrebati de ce combinatia Franco-Greceasca a renuntat la autostrada Comarnic-Brasov? Pentru ca nicio banca sanatoasa la cap nu da creedit pentru constructia unei sosele cu 8o milioane de euro pe kilometru. E clar pentru toata lumea ca trei sferturi din bani vor fi furati pentru ca altfel ar trebui sa fie o autostrada cu cel putin 10 benzi pe sens si pavj de marmura. Firmele respective nu au cum sa plateasca in avans spaga de multe sute de milioane ceruta de baietii de la Bucuresti si mai bine au lasat-o balta. Nu intreaba nimeni de ce Basescu a reziliat initial contractul cu exact aceeasi firma si pe un proiect cu 5 kilometrii in plus in conditiile in care atunci costa doar 400 milioane de Euro pentru ca dupa 5 ani sa fie semnat un altul la 1,3 miliarde euro extins la 4,8 miliarde cu cheltuieli de finantare ( DE 12 ORI MAI MULT!!?! ).

Despre transportul pe calea ferata s-a vorbit destul in ultimul an de cand au inceput vagoanele sa o ia pe langa sine si cred ca in loc de TGV-ul care o sa circule de la Paris la Bucuresti (probabil odata cu autostrazile suspendate ale lui Oprescu) se va lansa conceptul de TPV ( Train a Petite Vitesse)  avand in vedere ca marea cursa a CFR-ului care ar trebui sa asigure  legatura Gara de Nord-Otopeni face 1 ora si un sfert pentru o distanta de 15 km ( fara nicio oprire!).

Ne mai mandream doar ca zboara ceva avioane pe la noi. In realitate Aeroportul Henri Coanda nu e cu mult mai aratos decat Autogara Filaret prin comparatie cu aeroporturile europene. A venit Eyja si ne-a blocat si aceasta ultima sansa de a ajunge si noi in lumea civilizata.

Interesant e ca noi n-am avut probleme cu “miile” de turisti ramasi in aeroporturi pentru ca n-avem turisti. Si n-avem turisti nu pentru ca Udrea n-ar fi dansat frumos, cu sanii la inaintare, pe la targurile internationale ci pentru ca infrastructura de transport nu ne permite sa oferim strainilor decat eventul un safari. Singurele victime ale intreruperii zborurilor au fost cei cativa  capsunari care au lungit mai mult decat era cazul spritul de Paste si n-au vrut sa-si consume mahmureala in bataitul autocarelor gandindu-se sa scurteze cele doua zile de drum cu doar trei ore. N-au avut noroc!

Avem oarece noroc cu austriecii care tot insista sa plimbe barci pe Dunare. Asta pana cand o sa ni se blocheze noua ecluzele la Portile de Fier.

Concluzie: transporturile aeriene sunt praf, transporturile feroviare sunt praf iar transporturile  rutiere sunt praf. Dupa cum ne-a explicat Ministrul Transporturilor (care transporturi ??) Berceanu nici Eyja nu ne sperie prea tare pentru ca: “Norul de cenusa e doar praf. Noi suntem obisnuiti cu praful.”

La asa guvern era de asteptat. Praful si pulberea!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: