Monument istoric sau de prostie? Manelismul (II)


Bulevardul Aviatorilor facea, sau face, parte din patrimoniul cultural al capitalei pavajul in piatra cubica al acestuia fiind considerat monument istoric. Pentru ca la noi iarna nu-i ca vara, in sensul ca e frig, iar vara nu-i ca iarna, in sensul ca e cald, de obicei suntem surprinsi de evolutia temperaturilor si de fiecare data soselele noastre se strica fie de la frig fie de la caldura. Ele sunt de fiecare data facute perfect numai de catre firme cu vasta experienta interna si internationala, se plateste intotdeauna mult mai mult decat face ( calitatea costa! ) insa avem ghinionul asta teribil ca iarna sa fie frig si vara sa fie cald. Cred ca la nemti sunt in mod constant 21 de grade Celsius pentru ca altfel nu-mi explic cum reusesc ei sa asfalteze fara gropi.

Dupa ce asta-iarna primul manelist al Bucurestiului s-a burzuluit un pic la drumari ca sa dea satisfactie presei dupa care si-au aranjat lucrurile conform cu aranjamentele initiale ne-a povestit si despre Bulevardul Aviatorilor ca el in marea-i competenta l-ar repara imediat dar nu poate fiindca e monument istoric. Pentru ca a pune piatra cubica pe un drum este o tehnologie ce ne depaseste pe noi romanii (procedeul este pe larg folosit in Europa de pe vremea Romei Antice dar la capitolul asta noi suntem urmasii lui Decebal) manelistii de la cultura au decis ca Bulevardul Aviatorilor poate fi monument si fara piatra cubica cu conditia ca piatra respectiva sa fie folosita la pavarea centrului vechi al capitalei. Dupa logica acestor retardati Masa Tacerii poate fi inlocuita oricand cu o masa si scaune de la Ikea si isi va pastra statutul de monument de patrimoniu cu conditia ca din piatra astfel disponibilizata sa se faca macar niste borduri in jurul Ministerului Culturii.

In concluzie s-a trecut la asfaltarea clasica a bulevardului. Ce se intampla cu piatra scoasa? Teoretic ea se va folosi pentru pavarea centrului istoric. Practic ea este scoasa si aruncata undeva pe la marginea Bucurestiului. Mult mai sigur este ca dupa ce se va “uita” despre ea sau se va considera ca nu merita efortul sa fie recuperata  cineva o va cumpara pe cativa lei o va scutura de praf si o va exporta pe bani grei in Italia pentru ca aia stiu sa o aseze pe drum una langa alta la acelasi nivel. Intre timp daca tot se asfalteaza se inlocuiesc si bordurile de beton ,vechi de aproape doi ani, de pe vremea lui Videanu cu unele noi, corespunzatoare, de piatra, importate din China de  Videanu. Se reabiliteaza cu aceasta ocazie si gazonul tip rolou de pe margine, vechi de aproape4 luni, cu unul nou ce se va ofili in 2 luni.

Si ca sa se respecte blazonul de monument istoric costul acestei asfaltari ordinare este cu adevarat istoric. Lucrarea a fost data in regim de urgenta ( adica fara licitatie ) unei firme dupa criteriul pretului cel mai scazut. Fiindca la “licitatie” a fost o singura firma pretul cel mai mic ofertat a fost de 93 milioane de lei (20 milioane de euro) pentru 2 km de sosea, cel mai mare pret la care s-a asfaltat vreodata om strada in Romania. Asta e! Monumentele istorice costa. Nu conteaza ca la suma respectiva, chiar si in Romania, se faceau 2 kilometrii de autostrada iar in America doar vreo 5 mile ca la ei se fac cu 4 benzi pe sens.

De ce este vorba despre manelism in aceasta poveste de succes a administratiei Oprescu? Pentru ca deciziile au fost luate dupa ureche, se canta fals dar totul se face cu mare galagie si cu blocat de strazi ca la nunta. Iar spre toamna Marele Administrator ne va explica “cat da bine” a rezolvat el problema si ne va jigni din nou intelectul cu soselele suspendate pe care ni le va construi el  in Bucuresti.

Si tot in categoria manelismului se poate include si faptul ca in timp ce maternitatea Giulesti, aflata in administrarea Primariei Generale, ardea cu tot cu copiii inauntru, Sorin Oprescu, de profesie medic, se afla in strainatate pentru rezolvarea unei probleme medicale a tatalui sau, de profesie securist, demonstrand astfel cata incredere trebuie sa avem in sistemul sanitar din vremea lui Basescu. Singurele masui pe care le-a considerat necesare au fost sa puna “manager” o doctorita celebra datorita scandalurilor iar la intoarcere sa-si prafuiasca putin costumul Armani pe calea Giulesti, in semn de compasiune, si sa ne spuna cat de repede va repara el spitalul cu pricina. De maine se trece la treaba. Bineintels ca fara licitatie ca e urgenta si se va alege prima firma care vine dupa crieriul pretului cel mai scazut.

(va urma)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: