Prezumtia de vinovatie


Pentru ca tot e la moda zilele astea sa ne dam cu parerea despre sistemul de invatamant ma bag si eu. Am auzit zeci de variante si concluzii fiindca toti bagatorii de seama au incercat sa obtina puncte din situatia creata cu ultimul BAC si, ca de obicei, scopul diversionist a fost atins agora polarizandu-se instantaneu pe un subiect inventat si o tema falsa.

In privinta invatamantului nu se face nimic concret de 20 de ani. Toti cei care ajung la putere se reped catre acest domeniu si schimba ceva. Nimic de fond, nimic de strategie, numai elemente de suprafata si de procedura. Ultimul plantat in fruntea invatamantului nu avea cum sa faca exceptie si a incercat sa-si lase si el amprenta pe viitorul unei generatii sau doua. Anul trecut PDL a oprit o lege a invatamantului aflata in ultimele stadii de dezbatere parlamentara pentru a-si asuma raspunderea pe o lege proprie. Era de asteptat ca aceasta sa reprezinte ceva nou si benefic, ceva demn de o astfel de cerbicie in promovarea ei. In realitate nu este vorba decat despre aceeasi amestecare a datelor de examen care in minte lui Funeriu reprezinta reforma.

Si pentru ca un Bacalaureay e o ocazie buna de facut evenimente si discutii, Ministrul Educatiei a aplicat si el strategia papusarului de la Cotroceni. In loc sa umble la radacina a inventat treaba cu camerele de supraveghere. Aceste camere sunt sublime, sunt perfecte, sunt absolut necesare pentru a asigura o echitate dar daca la asta se rezuma reforma mai bine nu ne apucam. S-a mers pe principiul acelui articol constitutional caruia i-a pus rau Basescu, cu prezumarea caracterului licit al averii. Acest principiu exista in toate sistemele legislative, inclusiv in cel comunist. Pentru Basescu aceasta e esenta reformei constitutionale. Cine l-a impiedicat pana acum sa confiste averea lui Nastase? Doar n-o sa credem balivernele cu justitia obstructionata de un partid aflat in opozitie de 6 ani. Credeti ca ar fi avut Kovesi sau Morar vreun scrupul in a demonta toata apararea, subreda de altfel, a lui Bombonel? Nu, Dar asa cum am mai spus, e mult mai util sa-l tii pe unul din liderii opozitiei doar sub incertitudinea existentei unor acte de coruptie si sa profiti de deficitul de imagine creat adversarului pe un termen mult mai lung putand chiar transfera antipatia si asupra altor opozanti.

La fel si in cadrul examenului de Bacalaureat super supravegheat. E perfect sa nu se copieze desi sunt 100% convins ca in multe locuri s-a copiat. Dar scopul ministrului a fost sa arate ca de fapt toti ar fi copiat, toti ar fi fost niste infractori si numai datorita kui, cavalerului sosit pe un cal alb, a fost impiedicata aceasta faradelege. Daca subiectele ar fi fost la acelasi nivel de dificultate ca in anii anteriori procentul de promovabilitate ar fi fost acelasi, cu sau fara camerele de supraveghere. Subiectele au fost insa facute astfel incat sa sustina teoria si prezumtia de furt. La ce-i foloseste unui viitor mecanic auto, ce va schimba uleiul la masini urmatorii 30 de ani sa sesizeze diferenta intre drama si gen literar dramatic? Sunt convins ca ministrul Funeriu, doctor in chimie, nu ar fi sesizat aceasta nuanta inainte de a primii explicatiile necesare de la sufleurul cu rang de secretar de stat. Un absolvent de al liceului de arte la ce va folosi in cariera lui, momentan pusa sub semnul indoielii de “redorma” portocalie, sa rezolve integrale pentru calculul de suprafete? Oare cate derivate si logaritmi a exersat Brancusi pana sa ajunga sculptor?

Problema de esenta a invatamantului actual este ca nu isi atinge nici pe departe funtiile de baza. O societate trebuie sa-si atinga prin procesul de educatie a copiilor mai multe scopuri. Acei copii trebuie sa fie capabili ca la 19 ani sa-si poata castiga painea singuri prin exercitarea unei profesii. Societatea trebuie prin invatamant sa-si asigure acoperirea cu forta de munca calificata a tuturor segmentelor economice care asigura bunastarea si dezvoltarea intregului grup. Sistemul de invatamant trebuie sa permita o selectie a valorilor si o evidentiere a varfurilor care sa creeze premisele atacarii domeniilor de varf in competitia cu alte societati aflate in concurenta naturala. Spre care din aceste trei directii ar parea ca este orientat sitemul de invatamant din Romania? Catre niciunul. Singurul scop aparent este acela de a scoate pe banda sute de mii de muncitori necalificati, care vor adanci peste masura problemele sociale si care, cel mai grav, vor realiza o pozitionare a populatiei romanesti pe o treapta inferioara a ierarhiei mondiale cu toate “beneficiile” ce decurg de aici. Cu exceptiile notabile, romanii au in fata doar perspectiva de a deveni servitorii altor natii europene. Deja detinem monopolul spalatuluii de dusumele si closete in Italia si Spania. Nici macar la culesul capsunilor nu mai suntem considerati calificati. In curand vom ataca si alte domenii de varf: maturatul strazilor, sapatul santurilor, desfundatul canalelor.

Asta a vrut sa demonstreze Funeriu ca a mai absolvit o generatie de infractori. Nu ne ramane decat sa multumim din inima partidului si conductorului iubit, carmaciul destoinic al destinelor noastre.

De ce n-o fi ramas el doar carmaci ca era om cu meserie la baza?

PS: Si mergand pe calea prezumtiei de vinovatie ridicata la nivel de principiu afirm ca Funeriu nu a promovat BAC-ul si a organizat caineste examenul asta din invidie! Ma poate contrazice? 🙂

6 Comments

  1. 05/07/2011 at 7:45 AM

    Aha! Păi, să desfiinţăm nu numai camerele de supraveghere, dar şi supraveghetorul uman. Ba, mai bine, ministerul trimite subiectele la domiciliul elevului. Costurile sunt astfel reduse la cel al unui mail.

  2. berenger said,

    05/07/2011 at 8:06 AM

    eu zic sa dai in judecata supermarketurile. si acolo sunt camere si esti prezumat vinovat, si politia, pentru camerele de pe radare sau de la semafoare…

  3. domnulsix said,

    05/07/2011 at 8:20 AM

    @marius
    @berenger
    Ma vad nevoit sa repet ca aceste camere sunt absolut necesare.
    Ceea ce reprosez este faptul ca doar la asta s-a rezumat reforma si datorita acestui sistem de supraveghere toate dezbaterile au fost deviate intr-o directie gresita.

  4. domnulsix said,

    05/07/2011 at 9:01 AM

    Realitatea TV a publicat un sondaj on-line cu privire la cel mai bun ministru al invatamantului. ( http://www.realitatea.net/sondaj-realitatea-net-cel-mai-bun-ministru-al-educatiei-afla-cine-e_850133.html )
    Concluzia:
    PDL are in continuare acces la resurse materiale suficiente pentru a domina guerilla electronica. Prin extensie, USL ar trebui sa inteleaga faptul ca inca nu a castigat alegerile din 2012 si ca masinile de vot sunt pregatite cu motoarele calde …😉

  5. Pop Eduard said,

    10/07/2011 at 9:55 PM

    Cel mai fericit as fi daca ar fi camere video in fiecare clasa din Romania, iar eu ca parinte contra unei sume sa pot viziona atat comportamentul propriului copil cat si al cadrului diactic. Eventual sa se inregistreze orele respective (daca nu le pot urmari live) si sa ma uit dupamasa la inregistrari in loc de telenovele. Cred ca s-ar modifica substantial atat comportamentul profesorilor cat si al elevilor. Sigur primii care nu ar fi de acord cu o astfel de masura ar fi profesorii, dar numai din cauza faptului ca “elevii au dreptul sa nu fie spionati”.

    • domnulsix said,

      11/07/2011 at 9:00 AM

      Nici nu stii cata dreptate ai! Cunosc situatie concreta in care a iesit scandal din partea profesorilor pentru camerele amplasate in clasa. Ghici care dintre profesori se opuneau? Cei mai buni sau cei ajunsi acolo din intamplare?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: